Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
Nazwa sprawy
Ulga inwestycyjna w podatku rolnym
Wymagane dokumenty
- wniosek o zastosowanie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym,
- zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych wraz z rachunkami lub ich uwierzytelnionymi odpisami, stwierdzającymi wysokość tych wydatków.
Miejsce załatwienia, osoba odpowiedzialna
Urząd Miejski w Łapach, ul. Sikorskiego 24, 18-100 Łapy
tel. (85) 715-22-51 wew. 506
Anna Dunaj - sołectwa, tel. 857152251 wew. 506, e-mail: anna.dunaj@um.lapy.pl
Marta Zduńczyk - sołectwa, tel. 857152251 wew. 506, e-mail: marta.zdunczyk@um.lapy.pl
Termin załatwienia
1 miesiąc
Opłaty
brak
Informacje dodatkowe - (uwagi)
Zgodnie z art. 13 ustawy o podatku rolnym - podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu wydatków poniesionych na:
- budowę lub modernizację budynków inwentarskich służących do chowu, hodowli i utrzymania zwierząt gospodarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska,
- zakup i zainstalowanie:
a) deszczowni,
b) urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstw w wodę,
c) urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód).
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja – w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat. Podatnik traci prawo do odliczenia od podatku rolnego niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń, od których przyznana została ulga lub przeznaczenia ich na cele inne niż wskazano wyżej.
Powyższą ulgę stosuje się na podstawie decyzji wydanej na wniosek podatnika, od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
Metryka strony